Selvfølgelig er jeg langt fra den eneste, der har prøvet det, men jeg følte mig alligevel hårdt ramt, da jeg for et lille års tid siden mistede mit arbejde, fordi det ret store automobilfirma, hvor jeg var ansat, blev tvunget til at dreje nøglen. Jeg havde på det tidspunkt kun et halvt år til mit 25 års jubilæum som leder af værkstedets reservedelslager, så det var en ærgerlig oplevelse at få en fyreseddel.
Jeg var endnu ikke fyldt 50 år, så jeg var ret fortrøstningsfuld med hensyn til at finde et nyt arbejde. Mine mange års erfaring med lagerarbejde måtte vel kunne komme mig til gode i den situation, men efter et par måneder i ledighed havde jeg endnu ikke fundet et nyt job.
Men så bød chancen mig, da jeg på Jobcenteret så et opslag om en stilling som leder af et distributionslager her i byen. Lageret omfatter udelukkende reservedele til hvidevarer, og selv om jeg ikke har specielt kendskab til den slags, har jeg dog min store erfaring med at styre et lager. Jeg søgte jobbet og var også så heldig at blive den udvalgte.
Så glæden var stor i det lille hjem, for jeg kunne tiltræde mit nye arbejde samme dag, som mit opsigelsesvarsel fra det tidligere job udløb. Det betød, at jeg slet ikke på noget tidspunkt behøvede at nøjes med arbejdsløshedsunderstøttelse, så selv om lønnen i det nye job er en smule lavere end i det gamle, er familiens økonomi trods alt reddet.
Siden jeg startede i mit nye arbejde for godt et halvt år siden, har jeg haft meget travlt. Jeg blev temmelig chokeret over, hvor rodet lageret hos min nye arbejdsgiver var bygget op. Det havde firmaet ved min ansættelse dog gjort opmærksom på og givet mig det som opgave at få styr på lageret.
Jeg startede med at inddele de forskellige typer af reservedele efter, hvilken type maskine, de skal bruges i, sådan at vi for eksempel havde samlet alle reservedele til tørretumbler som dem her i samme afdeling. På den måde ved de montører, som selv henter reservedele på lageret, præcist hvilken sektion de skal gå hen til, hvis det er er en tørretumbler, de skal ud at reparere.
Indenfor hver sektion har jeg så valgt at opdele reservedelene efter fabrikat, sådan et for eksempel reservedele til Electrolux har sin egen hylde. Tidligere var lageret bygget op sådan, at det i første række var fabrikaterne, man skulle søge efter, og i anden række kom så maskintypen. Men det fungerede ikke godt for montørerne, som er blevet meget glade for den nye indretning af lageret.
Der tilfredshed skyldes ikke mindst, at mange kunder husker forkert, når de bestiller reparation af en maskine. Derfor er det tidsbesparende for montørerne at have reservedele til flere forskellige mærker med i bilen, hvis de for eksempel skal ud at reparere en vaskemaskine. Det er jo ikke sjovt at stå ude hos kunden med reservedele til Bosch, hvis det så viser sig, at den pågældende vaskemaskine i virkeligheden er en AEG eller et andet mærke.
Det bedste af det hele er, at jeg nu kan skifte til en bedre og ikke politisk a-kasse, som jeg har fundet her.
Seneste kommentarer